Loď se potápěla zhruba 6 týdnů, takže posádka se stihla zachránit :). Kapitán tehdy ani netušil, kolik peněz svým opuštěním kapitánského můstku vydělá Egyptu. Rok co rok se sem sjíždějí skupiny rekreačních potápěčů, aby v rámci "Safari" navštívili i vrak lodi Ghiannis D.
Při proplouvání potopeného vraku se znovu a znovu vynořují otázky, proč po kapitánově odchodu z můstku loď změnila kurz a namířila si to přímo na útes, pečlivě značený v námořních mapách.
Od roku 1983 uplynulo už dostatek času na to, aby si lidský výtvor obydlela mořská fauna a flora. Loď je porostlá korály, houbami a sasankami, a její strojovnu obývají hejna průhledných sleněných ryb. Pravou lahůdkou jsou celkem zachovalé lodní toalety, kterými můžete směle proplouvat.
K vidění jsou i Kanici červení a loď zvenčí "oďubují" pruhovaní a celkem již ochočení Kněžíci. Nejzachovalejší je zadní část lodi s impozantním komínem a jeřábem ve tvaru otočeného hranatého U.
Útes Abu Nuhas je pohřebištěm lodí. Nedaleko od Ghiannis D leží starý dřevěný vrak lodi Carnatic, potopený kolem roku 1869.
Pokud poplujeme ještě více vlevo od Ghiannis, narazíme na další dvě lodě (Chrisoula K a Kimon M). Povídá se, že v hloubce kolem 90 metrů pod Kimon M leží pravděpodobně loď Seastar. Ohledně přesných názvů některých z těchto lodí probíhají čilé diskuze.
A to byla opět tatáž chyba, která poslala ke dnu Ghiannis D. Chrisoula najela ve velké rychlosti přímo na útes. Náraz utrhl příď, která ještě několik let ležela nahoře na útesu Abu Nuhas. Dlaždice určené pro saúdskoarabský přístav tedy nedorazily na místo určení a místo toho tiše odpočívají na dně moře. Nejspíš diky tomu získaly daleko větší popularitu, a zároveň prošly testováním použití v extrémních podmínkách.
Fotografie: Erika Pospíšilová